بدترین و بهترین مواد غذایی هنگام سحر
در طول ماه مبارک رمضان، اینکه از چه مواد غذایی به هنگام سحر و یا قبل از سپیده دم استفاده می‌کنیم، فوق العاده مهم می باشد. ما در اینجا مواد غذایی را که باید از خوردن آنها اجتناب کنید و یا اینکه باید آنها را بیشتر مصرف کنید را برایتان آورده ایم.
خرما میوه ای کوچک است که حاوی قند، فیبر و مواد مغذی بوده و به علت انرژی زیادی که دارد مصرف آ...ن به هنگام سحر بسیار توصیه شده است. حضرت محمد ( ص ) نیز فرموده اند: خرما بهترین بهترین ماده ی غذایی به هنگام سحر می باشد.
خوردن موز و سایر میوه ها یی که غنی از کربوهیدرات های و فیبر می باشند بسیار توصیه می‌شود. موز همچنین منبع خوبی از پتاسیم و سایر مواد مغذی ضروری است.
نوشیدن مقدار زیادی آب نه تنها در طول افطار بلکه به هنگام سحر باعث می‌شود که آب زیادی را در بدن ذخیره کنید.
خوردن غذاهایی با فیبر بالا مانند غلات، حبوبات، انجیر، سبوس، گندم سبوس دار،، سیب زمینی، سبزیجات و تقریبا تمام میوه ها(به خصوص زردآلو و آلو ) به علت آنکه باعث می‌شود که هضم غذا به آرامی انجام پذیرد توصیه می‌شود.
از خوردن غذاهای سرخ کردنی وغذاهای چرب و سرخ شده به هنگام سحراجتناب کنید، چرا که خوردن این جور غذاها احساس بی حالی و شل شدن و پف کردن را به بدن می دهد و بهتر است از غذاهای آب پز بیشتر استفاده شود.
از خوردن نوشیدنی های کافئین دار به هنگام سحر اجتناب کنید چرا که یک ماده غذایی ادرارآور می باشد که باعث از دست دادن سریع آب بدن شده و در نهایت منجر به کم آبی بدن می‌شود.
خوردن غذاهای غنی از پروتئین مانند تخم مرغ، ماست یا گوشت نیز بسیارتوصیه می‌شود چرا که باعث استقامت بیشتر بدن خواهد شد.
از خوردن انواع شیرینی ها مانند کیک، بیسکویت، شکلات و. ..اجتناب کنید چرا که این مواد غذایی باعث می‌شود که کربوهیدراتهای تولید شده در بدن بسیار سریع سوخت شوند.
نویسنده : حمیده سروش کارشناس خبری
منبع : ido.ir
تاریخ ارسال : 12:44 - یکشنبه 22 تیر 1393
آخرین بازدید : 02:39 - پنجشنبه 23 آبان 1398
تعداد بازدید کننده : 1035
دفعات مشاهده : 1044
ارسال نظرات
متن پیام : *
تصویر امنیتی :
 
 
 
آمار بازدید از سایت
آخرین مطالب

تقویم و اوقات شرعی
 جمعه ۲۴ آبان ۱۳۹۸-۱۷ ربیع الاول ۱۴۴۱